SITE & BRANDING FOR HAMONOYA

Hamonoya Aps sælger køkkenredskaber og interiør til butikskæder i hele skandinavien. Firmaet startede oprindeligt med at sælge super skarpe japanske knive, hvorfor firmaet kom til at hedde “knivbutik” på japansk – Hamonoya.

Virksomheden er nu overgået til en ny ejer, som ønskede et mere roligt og eksklusivt look, som i højere grad afspejlede de high-end produkter, som firmaet handler med. Det har været en større makeover og har involveret merchandise, pos-materialer, bygningsudsmykning, offline medier, sociale medier og selvfølgelig en ny hjemmeside. Se mere om logoet her

 

 

Hamonoya Aps sælger køkkenredskaber og interiør til butikskæder i hele skandinavien. Firmaet startede oprindeligt med at sælge super skarpe japanske knive, hvorfor firmaet kom til at hedde “knivbutik” på japansk – Hamonoya.

Virksomheden er nu overgået til en ny ejer, som ønskede et mere roligt og eksklusivt look, som i højere grad afspejlede de high-end produkter, som firmaet handler med. Det har været en større makeover og har involveret merchandise, pos-materialer, bygningsudsmykning, offline medier, sociale medier og selvfølgelig en ny hjemmeside.

Logoet indeholder tekst og en amulet, som igen indeholder en sammentrækning af alle bogstaverne i firmanavnet. Det har skabt et møde mellem nordisk enkelthed og japansk origami. Altså en overgang fra gammelt til nyt, men helt nyt. Se forskellen herunder.

Det gamle logo, som er fra 2003 ca.

Det nye

Logoet bliver primært præsenteret i omgivelser med farverige produkter og elementer. Det var derfor vigtigt at få et logo, som kunne være stabilt og roligt, midt i de forskellige og skiftende omgivelser. Det fremstår i positiv, eller negativ og endeligt også i guld på skilte, messestande og visitkort.